انواع متدهای جوانسازی پوست در کلینیک زیبایی

انواع روش های جوانسازی پوست را بشناسیم

انواع روش های جوانسازی پوست را بشناسیم : همه افراد‌ به داشتن ظاهری جوان علاقه دارند. یکی از مهم‌ ترین عناصر جوانی، پوست صورت انسان می باشد؛ که متاسفانه بیشتر از هر جای بدن آثار پیری را به نمایش می‌ گذارد. درست است که نمی توان از پیری جلوگیری کرد، اما راه‌ های جوان سازی پوست می‌ توانند ظاهری جوان‌، شاداب‌ و زیبا به شما هدیه کنند. قبل از اینکه درمانی را برای خود انتخاب کنیم بهتر است انواع روش های جوانسازی پوست را بشناسیم. تا پایان مقاله باما همراه باشید تا این روش ها را بررسی کنیم.

چه زمانی باید برای جوانسازی پوست اقدام کنیم

جواب این سوال کاملا به شما بستگی دارد. این که چه زمانی علائم پیری برای شما نگران کننده می‌ شود و چقدر از پوست خود محافظت کرده‌اید، از جمله عوامل موثر بر زمان جوانسازی هستند. استفاده از کرم ‌های مرطوب کننده و ضد آفتاب، شستن پوست وتمیز نگه‌ داشتن آن بسیار مهم است؛ که می‌ توانند در کاهش سرعت پیری پوست موثر باشند. بعضی از مراجعه کنندگان از اوایل ۳۰ سالگی دچار علائم اولیه پیری مانند چین و چروک‌ های ظریف می‌ شوند. همچنین افتادگی و لکه‌ های پوستی نیز ممکن است در این سن مشاهده شود.

روش‌ های لیزری، لایه برداری و هایفوتراپی از جمله درمان های کم‌ تهاجمی و موثری هستند که می‌ توانند موجب بهبود ساختار پوستی و جلوگیری از پیری شوند. از ۴۰ سالگی باید بیشتر به فکر مراقبت از پوست خود باشید؛ مخصوصا خانم ها که با نزدیک شدن به سنین یائسگی دچار تغییرات هورمونی می‌ شوند که تاثیر فراوانی روی صورت دارد. در این سنین روش‌ های کم ‌تهاجمی‌ مانند هایفوتراپی، لیزر درمانی، تزریق بوتاکس یا تزریق فیلر توصیه می‌ شود.

روش‌ های جوان سازی پوست

روش های جوانسازی به سه دسته تهاجمی (جراحی‌ های پلاستیک و زیبایی مثل کشیدن پوست)، غیر تهاجمی (مراقبت‌ های کلی پوست مثل کرم ‌های ضد چروک و درمان های خانگی برای جوانسازی پوست) و کم تهاجمی (هایفوتراپی، اندولیفت و روش‌ های تزریقی مانند تزریق بوتاکس، چربی و ژل) تقسیم می شوند. تکنیک های تهاجمی معمولاً هزینه‌ های زیاد، نیاز به بستری شدن، دوره‌ی نقاهت طولانی و عوارض بسیاری دارند؛ اما ناگفته نماند که ماندگار ترین نتایج را دارند. روش‌ های غیر تهاجمی کم‌ خطرترین و ساده‌ ترین روش‌ ها می باشند؛ اما تاثیر زیادی روی پوست نمی‌ گذارند.

درمان‌ های جوانسازی کم‌ تهاجمی، عوارض و خطرات بسیار محدودی دارند، از تکنیک‌ های تهاجمی ارزان ‌تر هستند و اثرات چشمگیری روی پوست می‌گذارند. به طور کلی این موضوع را در نظر داشته باشید؛ تا زمانی که بتوان از روش‌ های کم‌ تهاجمی یا غیر تهاجمی برای جوانسازی استفاده کرد، راه‌ هایی مانند جراحی، لیفت صورت یا کشیدن پوست توصیه نمی‌شود.

کربوکسی تراپی چه مزایایی برای جوانسازی پوست دارد

در کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن را به زیر پوست تزریق می‌ کنند. با تزریق گاز دی اکسید کربن، بدن را وادار به افزایش خونرسانی به منطقه‌ای خاص می‌ کنند. با افزایش خون ‌رسانی، ترمیم سلولی اتفاق می‌ افتد و وضعیت پوست بهبود می‌ یابد. رفع تیرگی، از بین رفتن چین و چروک، کاهش چربی موضعی، رفع افتادکی و شل شدگی، جوانسازی پوست و رفع خطوط دور چشم از کاربرد های کربوکسی تراپی می باشد.

کاربرد تزریق ژل برای جوانسازی پوست

اگر بخواهیم انواع روش های جوانسازی پوست را بشناسیم غیر ممکن است که تزریق ژل و فیلر بین گزینه های ما نباشد. این درمان موجب حجم دادن به ناحیه مورد نظر می شود. فیلرها به سه دسته‌ی دائمی، نیمه‌ دائم و موقت تقسیم می‌ شوند که مواد دائمی به علت عوارض و خطراتی که داشت دیگر استفاده نمی ‌شود. مواد نیمه ‌دائم هم به دلیل مشابه کمتر مورد استفاده قرار می‌ گیرند. ژل‌های موقت که بهترین فیلرها هستند، از جنس هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند. پر کردن خطوط صورت، افزایش حجم لب، پر کردن گودی زیر چشم و خط خنده و اخم از کاربرد های چشمگیر تزریق ژل می باشد.

جهت مشاهده عکس های قبل و بعد بیمارانی که از این روش استفاده کرده اند؛ به صفحه گالری تصاویر مراجعه فرمایید.

هایفوتراپی چه کمکی به جوانسازی پوست می کند

در هایفوتراپی از امواج فراصوت استفاده می‌ شود. همان امواجی که در دستگاه‌ های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. اما دراین روش این امواج به صورت متمرکز به لایه ‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و موجب تحریک تولید رشته ‌های کلاژن، سفت شدن پوست و در نتیجه کاهش چین و چروک‌ ها می‌ شود. هایفوتراپی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدن خفیف تا متوسط پوست رنج می‌ برند، بسیار مناسب است. کاهش چین وچروک پوست، سفت کردن افتادگی، بهبود شل شدگی پوست در ناحیه‌ ی گردن و غبغب، لیفت گونه ‌ها، ابرو ها و پلک‌ ها، بهبود وضعیت خط چانه، صاف و سفت کردن پوست صورت، لیفت گردن و دکلته و اصلاح طرح لبخند از کاربرد های مهم هایفوتراپی می باشد.

انواع روش های جوانسازی پوست در کلینیک جهانشهر

در کلینیک تخصصی جهانشهر همواره تلاش کردیم تا بهترین روش‌ های درمانی را برای مراجعین عزیز در نظر بگیریم. با توجه به اینکه بیشترین توجه علم پزشکی امروزی به سمت روش‌ های کم‌ تهاجمی جوانسازی پوست است، سعی کردیم تا خدمات متنوعی در این زمینه به مراجعین خود ارائه کنیم. جهت رزرو وقت و مشاوره رایگان با پزشکان کلینیک با ما تماس بگیرید.

مشاوره و نوبت دهی آنلاین

جهت دریافت مشاوره و رزرو نوبت بصورت آنلاین با ما در ارتباط باشید

مطالب آموزشی مرتبط با لیزر موهای زائد، پوست و زیبایی در کلینیک جهانشهر کرج

ما سعی کرده ایم با اتکا بر دانش و تجربه چندین ساله خود مطالب مفید و علمی مرتبط با پوست، مو و زیبایی را برای شما به اشتراک بگذایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

یک × یک =

فهرست