بوتاکس برای درمان  واژینیسموس- بوتاکس برای درمان واژینیسموس چیست؟ چه افرادی دچار واژینیسموس هستند؟ اینها سوالاتی است که ممکن است در ذهن شما ایجاد شود. ما در این مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت. پزشکان به طور کامل نمی دانند چرا افراد دچار واژینیسموس می شوند. این بیماری بیشتر در زنانی مشاهده می شود که تجاوز جنسی و سایر آسیب ها را تجربه کرده اند. همچنین در افرادی که تربیت جنسی سختی داشته اند بیشتر دیده می شود. به عبارت دیگر به نظر می رسد برای برخی از افراد بین واژینیسموس و ترس یا اضطراب از رابطه جنسی رابطه وجود دارد. با این حال علل فیزیکی واژینیسموس نیز وجود دارد. این موارد شامل برخی از بیماری های مقاربتی و مشکلات مربوط به سلامت لگن و همچنین تغییرات طبیعی مرتبط با یائسگی است

استفاده از بوتاکس برای واژینیسموس

یکی از زمینه های هیجان انگیز تحقیقات سلامت جنسی استفاده از بوتاکس برای درمان واژینیسموس است. بوتاکس به دلیل استفاده از آن برای کاهش خطوط صورت معمولا به عنوان یک داروی بیهوده تصور می شود. با این حال بوتاکس، مخفف سم بوتولینوم، همچنین برای درمان تعدادی از بیماری های مزمن درد استفاده می شود. این به این دلیل است که بوتاکس ماهیچه هایی را که به آن تزریق می شود فلج می کند. این مانع از انقباض آنها می شود، چه آگاهانه و چه ناآگاهانه. به همین دلیل است که بوتاکس برای جلوگیری از چین و چروک مفید است. افراد نمی توانند صورت خود را تکان دهند. همچنین به همین دلیل است که از آن برای شرایط درد مزمن مانند درد فک، سردرد، درد مثانه و واژینیسموس استفاده می شود. کاهش تنش در عضلات مشکل دار نیز درد را کاهش می دهد

بوتاکس می تواند عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد کند. بنابراین این معمولا اولین خط درمان واژینیسموس نیست. با این حال برخی از افراد مایل نیستند یا قادر به انجام سایر درمان های واژینیسموس نیستند. برای آنها، درمان با بوتاکس می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد. استفاده از بوتاکس برای درمان واژینیسموس شامل چندین تزریق دارو است. تزریق بوتاکس به مناطق مختلف عضله بولبوسپونگیوسوس انجام می شود. این ماهیچه ای است که در اطراف ورودی واژن می پیچد. در صورتی که ماهیچه های دیگر به اسپاسم واژن کمک می کنند، ممکن است از تزریق های اضافی برای آرامش استفاده شود.

درمان بوتاکس معمولا به خودی خود انجام نمی شود. در عوض، اغلب با روان درمانی و استفاده از گشاد کننده ها ترکیب می شود تا افراد با نفوذ راحت شوند. تزریق بوتاکس در بهترین کلینیک زیبایی در کرج بین 2الی 4ماه به طول می انجامد. با این حال ، اثرات درمان ممکن است بیش از این طول بکشد. این به احتمال زیاد به دلیل ترکیبی از کاهش اضطراب و بازآموزی ماهیچه ها است.

عوارض جانبی استفاده از بوتاکس برای درمان واژینیسموس می تواند شامل بی اختیاری ادرار و تاری دید باشد.

واژینیسموس

سایر درمان های واژینیسموس

علاوه بر بوتاکس، چندین درمان رایج دیگر برای واژینیسموس وجود دارد. این شامل اشکال دیگر تزریق، فیزیوتراپی، حساسیت زدایی سیستماتیک به استرس نفوذ، هیپنوتراپی و درمان رفتاری شناختی است. حساسیت زدایی سیستماتیک از گشادکننده ها استفاده می کند تا به آرامی توانایی فرد در تحمل نفوذ را افزایش دهد. 7 این کار را می توان توسط پزشک یا بیمار، تحت هدایت کلامی پزشک یا درمانگر انجام داد.

همچنین بیشتر بخوانید:همه چیز درباره بوتاکس

درمان رفتاری شناختی، هم برای افراد و هم برای زوجین ، به طور کلی از یک راهنمای درمانی استفاده می کند. می توان از آن به عنوان بخشی از درمان فردی یا گروهی استفاده کرد. به نظر می رسد برخی از افراد با این درمان ها کمک می شوند. با این حال مطالعات اغلب کوچک و با کیفیت پایین هستند.

جالب است بدانید، یک مطالعه نشان داد که علت واژینیسموس لزوما به میزان موثر بودن اشکال مختلف درمان مربوط نمی شود. موارد واژینیسمو این عوامل نشان می دهد که تمرکز بر درمان انقباضات دردناک علل واژینیسموس گاهی اوقات مفیدتر از تلاش برای شناسایی علل آنها است.

مردم گاهی نگران این هستند که رابطه جنسی شامل چه مواردی می شود. این کار عملی نیست در عوض، درمانگران جنسی در مورد بدن و نحوه عملکرد افراد از نظر جنسی آموزش می دهند. این می تواند شامل تمرینات تکلیفی باشد که به تنهایی یا با شریک جنسی انجام می شود. هنگام مراجعه به یک درمانگر جنسی، شما می توانید برای بررسی هرگونه مشکل پزشکی که دارید، به بهترین کلینیک زیبایی در کرج مراجعه کنید. سپس دکتر می تواند با شما همکاری کنند تا بتوانید نگرانی های خود را برطرف کنید.

حقیقتی وجود دارد که اغلب به اندازه کافی گفته نمی شود. رابطه جنسی نباید چیزی باشد که به خاطر درد از آن ترسید. درد نشانه این است که باید چیزی متفاوت اتفاق بیفتد. گاهی اوقات فقط تغییر موقعیت یا اضافه کردن روان کننده ها است. سایر مواقع بهبود کار بیشتری را می طلبد. فقط بدانید که کارهایی وجود دارد که می تواند رابطه جنسی را کمتر دردناک و لذت بخش تر کند. شما می توانید برای درمان مشکلات رابطه جنسی خود از واژینیسموس استفاده کنید و نتیجه آن را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

سیزده − دو =

فهرست