تشخیص کوتاهی قد برای کودک- تشخیص کوتاهی قد برای کودک به چه معناست؟ فرد چقدر باید قد کوتاهی داشته باشد تا تشخیص کوتاهی قد داده شود؟ برخی از دلایل کوتاهی قد چیست؟ راه های درمان کوتاهی قد چیست؟ درمان هورمون رشد کوتاه قد چگونه عمل می کند؟ درمان کوتاه قد با هورمون رشد چه پیامدهایی دارد؟ چه چیزی رویکرد پزشکی ییل را در درمان کوتاهی قد منحصر به فرد می کند؟ اینها سوالاتی است که ممکن است برای شما پیش آید؟ در این مقاله به بررسی این موارد می پردازیم.

در ابتدا زمانی که شما برای مشکل قد کودک خود به  بهترین مرکز زیبایی در کرج مراجعه می کنید دکتر جهانشهر قد کودک شما را اندازه گیری می کند. اندازه گیری قد کودک شما به این دلیل است که رشد معیاری برای سلامتی و رفاه است ، اما پزشک شما همچنین میزان رشد کودک شما را به سمت قد مورد نظر تخمین می زند. این با یک فرمول استاندارد محاسبه می شود تا پزشکان یک معیار عینی برای شناسایی مشکلات احتمالی رشد داشته باشند که کوتاه قد نامیده می شود.

تشخیص کوتاهی قد برای کودک

تشخیص کوتاهی قد برای کودک به چه معناست؟

با توجه به سوال تشخیص کوتاهی قد برای کودک به چه معناست؟ می توان پاسخ داد که برخی از پزشکان، قد نهایی کودک را بر اساس پتانسیل ژنتیکی محاسبه می کنند و قد کودک را بر اساس قد والدین می سنجند. با رشد کودک، ارتفاع در امتداد منحنی تا محدوده نهایی ترسیم می شود. نرخ رشد کودکان می تواند در هر سنی قبل از رسیدن به قد نهایی کاهش یابد که این امر درست پس از بلوغ زمانی رخ می دهد که صفحات رشد درون استخوان ها به هم می پیوندند.

پزشکان از یک فرمول خاص برای تعیین اینکه آیا مشکل رشد کودک مشکلی است که باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد استفاده می کنند. گاهی اوقات یک بیماری زمینه ای، مقصر است. اگر علت اصلی مشخص شود درمان آن ممکن است رشد را بهبود بخشد. با این حال گاهی اوقات قد کوتاه بدون دلیل خاصی اتفاق می افتد.

 

فرد چقدر باید قد کوتاهی داشته باشد تا تشخیص کوتاهی قد داده شود؟

کوتاهی قد که علت اصلی آن وجود ندارد (قد کوتاه ایدیوپاتیک) توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به این صورت تعریف می شود که قد کودک دو انحراف استاندارد از میانگین یا زمانی که قد پیش بینی شده است باشد. بر اساس عکس برداری با اشعه ایکس چپ، این زمانی رخ می دهد که قد پسر بعد از بلوغ 5’4 اینچ یا کمتر است. برای یک دختر اندازه 4’11 یا کمتر است.

اگرچه کوتاهی قد می تواند در اوایل دوران نوزادی یا در هر مقطع کودکی ظاهر شود اما عموما با شروع بلوغ  در دختران 10 ساله و در پسران 11 ساله  مشاهده می شود. فرصت رسیدگی به آن پس از بلوغ به طور کلی قبل از 16 سالگی کودک به پایان می رسد.

براساس گفته های دکتر پانل: اگر شما به عنوان والدین نگران کوتاهی قد کودک خود هستید، در حدود سن 8 تا 10 سالگی زمان مناسبی برای ارزیابی است یا حداقل می توانید به بهترین کلینیک زیبایی در کرج مراجعه نمایید و با پزشک مشورت نمایید. در غیر این صورت ممکن است شما پنجره فرصت مداخله را از دست بدهید.

در کلینیک جهان شهر خدمات مربوط به جوان سازی پوست د رکرج  جهت زیباتر شدن شما عزیزان ارئه می گردد.

دلایل کوتاهی قد چیست؟

علل کوتاهی قد از کودکی به کودک دیگر بسیار متفاوت است. گاهی اوقات دلیل پزشکی است. گاهی اوقات این فقط یک تاخیر در قانون اساسی است  به این معنی که سن استخوان و زمان بلوغ کودک ممکن است از همسالان خود عقب بماند اما او در نهایت به آنجا می رسد.

برخی از دلایلی که رشد ممکن است کند شود عبارتند از:

ژنتیک هنگامی که والدین و پدربزرگ و مادربزرگ کودک کوتاه قد هستند. ممکن است کودک نیز قد کوتاهی داشته باشد. این به کوتاهی قد خانوادگی معروف است. همچنین ارتفاع هدف فقط یک تخمین است و برخی از کودکان به سادگی آنطور که انتظار می رود رشد نمی کنند.

شرایط ژنتیکی چندین سندرم ژنتیکی می توانند منجر به کوتاهی قد شوند از جمله سندرم پرادر-ویلی، سندرم ترنر و سندرم نونان.

بیماری های مزمن. هورمون رشد توسط غده هیپوفیز که در وسط مغز قرار دارد تولید می شود. بنابراین، مشکلات مزمن پزشکی که بر غده هیپوفیز تأثیر می گذارد، ممکن است بر رشد نیز تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، تابش به مغز می تواند بر عملکرد هیپوفیز تأثیر بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

چهار × 5 =

فهرست