خطرات ناشی از لیزر دی اکسید کربن چیست؟ در این مقاله به بررسی خطرات ایجاد شده توسط لیزر دی اکسید کربن می پردزایم.

لیزرCO2 برای رفع مشکلات پوستی ازجمله جای زخم ، عوارض ناشی از افزایش سن ،جای جوش و … مورد استفاده قرار می گیرد.

لیزر دی اکسید کربن

لیزرهای دی اکسید کربن می توانند لایه های نازک پوست را با کمترین آسیب به ساختارهای اطراف از بین ببرند. این لیزرها آسیب های ناشی از نور خورشید، چین و چروک، زخم، زگیل، لکه های مادرزادی و سایر بیماری های پوستی را درمان می کنند.در کلینیک جهانشر خدمات پاکسازی صورت درکرج را نیز با بهترین کیفیت انجام می دهد.

لیزر دی اکسید کربن ظاهر مجدد چیست؟

لیزر دی اکسید کربن برای درمان انواع بیماری های پوستی استفاده می شود. لیزرهای دی اکسید کربن لایه های نازک پوست را با کمترین آسیب حرارتی به ساختارهای اطراف بر می دارند.

انواع درمان لیزر دی اکسید کربن

چین و چروک

فتودام

اسکار.

زگیل.

خال های اپیدرمی خطی (لکه های تولد).

رینوفیما (بزرگ شدن غدد چربی روی بینی).

سال هاست که از لیزرها برای درمان بیماری های پوستی غیر سرطانی (خوش خیم) و سرطانی (بدخیم) استفاده می شود. نسل جدید لیزرهای دی اکسید کربن از انرژی نوری با پالس بسیار کوتاه (فوق تپنده) یا پرتوهای نوری پیوسته استفاده می کند که به صورت اسکن ارائه می شوند.

توانایی جوانسازی پوست آسیب دیده و چروکیده با این فناوری جدید انقلابی ایجاد کرده است. لیزر دی اکسید کربن مجددا به سایر گزینه های درمانی از جمله محصولات ترتینوئین، لوسیون ویتامین C، آلفا هیدروکسی اسیدها، لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن، افزایش کلاژن یا چربی و سم بوتولینوم (بوتاکس) برای کاهش خطوط و زخم های صورت می پیوندد.

 

چه چیزی می تواند در حین و بعد از لیزر دی اکسید کربن ظاهر شود؟

سطوح لیزری دی اکسید کربن در بهترین مرکز لیزر در کرج معمولا به صورت سرپایی و با استفاده از بی حسی موضعی در ترکیب با داروهای آرام بخش که از طریق دهان یا از طریق ورید تجویز می شوند، انجام می شود.

نواحی تحت درمان با بی حسی موضعی بی حس می شوند. در صورت درمان کل صورت ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود. چین و چروک های اطراف چشم ، دهان یا پیشانی ممکن است به صورت جداگانه درمان شوند، یا ممکن است یک لیزر تمام صورت روی صورت انجام شود.

مدت زمان لازم برای لیزر صورت

برای لیزر سطحی صورت 30 تا 45 دقیقه طول می کشد و درمان کامل صورت یک و نیم تا دو ساعت طول می کشد.پس از انجام روش لیزر در بهترین مرکز لیزر در کرج، یک پانسمان نچسب به مدت 24 ساعت روی محل های درمان اعمال می شود. ممکن است به شما دستور داده شود که مناطق تحت درمان را دو تا پنج بار در روز با آب نمک یا محلول سرکه رقیق تمیز کنید. سپس می توانید وازلین، اوسرین یا آکوافورا را به آن ناحیه بمالید. این مراقبت از زخم به منظور جلوگیری از ایجاد هرگونه گال است که می تواند احتمال ایجاد زخم را افزایش داده و زمان بهبود را افزایش دهد.

بیمارانی که رنگ پوست تیره تری دارند بیشتر در معرض بهبود با رنگدانه های تیره تر (هیپرپیگمانتاسیون) هستند، اگرچه هر فردی پس از درمان با لیزر می تواند تحت تأثیر این وضعیت قرار گیرد. ممکن است با استفاده از یک ماده سفید کننده قبل از عمل به حداقل برسد. همچنین ممکن است با استفاده مداوم از این عامل پس از بهبودی کاهش یابد.

شما باید چهار هفته قبل از انجام لیزر در بهترین مرکز لیزر در کرج، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید و قبل و بعد از عمل کرم های ضد آفتاب را به طور گسترده استفاده کنید.  آبرسانی پوست درکرج  یکی دیگر از روش های پکسازی پوست نیز می باشد که درکلینیک جهانشهر  با آرامش خاطر تجربه کنید.

خطرات ناشی از لیزر دی اکسید کربن

خطرات استفاده از لیزر CO2

خطراتی که از لیزر دی اکسید کربن ایجاد می شود شامل موارد زیر می باشد.

میلیا که برجستگی یا کیست سفید کوچکی است ممکن است در زمان بهبودی در نواحی تحت لیزر ظاهر شود. ممکن است با تمیز کردن ملایم با دستمال یا توسط متخصص پوست در بهترین مرکز لیزر در کرج با نیش زدن سطح با تیغه و بیرون آوردن مواد کیست از پوست برداشته شود.

ممکن است بعد از ظاهر شدن لیزر، جوش های آکنه ای ایجاد شود. این ممکن است به خودی خود برطرف شود یا با درمان های معمولی آکنه درمان شود.

هیپرپیگمانتاسیون و به ندرت هیپوپیگمانتاسیون ممکن است در نواحی تحت لیزر انجام شود. به طور کلی، مناطق هیپرپیگمانته ممکن است با کرم سفید کننده درمان شوند تا محو شدن رنگدانه ها آسان شود. درمان هیپوپیگمانتاسیون دشوارتر است.

فعال سازی مجدد هرپس سیمپلکس زخم سرد y به وجود می آید، به ویژه پس از لیزر در اطراف دهان. با دادن داروی ضد ویروسی قبل از عمل و ادامه آن به مدت 7 تا 10 روز پس از عمل می توان از این امر جلوگیری کرد.

با مصرف آنتی بیوتیک قبل از عمل و ادامه هفت تا 10 روز پس از عمل می توان از عفونت های باکتریایی جلوگیری کرد. تورم بعد از عمل قابل پیش بینی است و با تجویز استروئیدهای عضلانی کاهش می یابد.

به بیماران توصیه می شود شب ها روی بالش اضافی بخوابند تا به کاهش تورم کمک کند. استفاده از بسته یخ نیز در 24 تا 48 ساعت اول مفید است. زخم اگرچه نادر است اما ممکن است در نواحی تحت لیزر ایجاد  شود. ترک سیگار به دلیل اثرات مضر آن بر روند بهبود بسیار توصیه می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

5 × 4 =

فهرست