داروهای موضعی برای پوست-  قدرت داروهای موضعی برای پوست اغلب با پایه آن تغییر می کند. به عنوان مثال، برخی از استروئیدهای موضعی هنگام انتقال از کرم به پماد، یک یا دو قوت بالاتر طبقه بندی می شوند. به عنوان یک قاعده کلی، پایه پماد انسداد بیشتری دارد و دارو را سریعتر از محلول یا کرم به داخل پوست می کشاند.

تولید کننده هر محصول موضعی کنترل کاملی بر محتوای پایه دارو دارد. اگرچه حاوی مواد فعال یکسان است، اما کرم یک سازنده ممکن است اسیدی تر از کرم دیگر باشد که می تواند باعث تحریک پوست یا تغییر سرعت جذب آن شود. به عنوان مثال فرمول واژینال کرم ضد قارچی میکونازول ممکن است پوست را کمتر از فرمولاسیون کرم میکونازول پای ورزشکاران تحریک کند. این تغییرات می توانند، در مواردی نتایج بالینی متفاوتی را در پی داشته باشند، حتی اگر ماده فعال یکسان باشد. هیچگونه برچسب مقایسه ای قدرت برای اطمینان از اثربخشی برابر بین مارک های استروئیدهای موضعی وجود ندارد.

در پوست، اساس یک داروی موضعی اغلب به اندازه خود دارو اهمیت دارد. دریافت دارو در پایه درست قبل از استفاده روی پوست بسیار مهم است. داروساز نباید پماد را جایگزین کرم کند یا برعکس، زیرا قدرت دارو می تواند تغییر کند. برخی از پزشکان از پماد غلیظ برای جایگزینی سد ضد آب پوست ملتهب در درمان اگزما استفاده می کنند.

داروهای موضعی

کرم رنگ

کرم یک امولسیون روغن و آب به نسبت تقریبا مساوی است. این لایه خارجی در لایه خارجی دیواره پوست نفوذ می کند. کرم ضخیم تر از لوسیون است و هنگامی که از ظرف خارج می شود شکل خود را حفظ می کند. تمایل به مرطوب کنندگی متوسط ​​دارد. برای داروهای موضعی استروئید، امولسیون روغن در آب رایج است. در بهترین مرکز زیبایی در کرج، کرم ها به دلیل نگهدارنده ها خطر قابل توجهی در ایجاد حساسیت ایمنی دارند و میزان پذیرش بالایی از سوی بیماران دارند. تنوع زیادی در ترکیبات، ترکیب، pH و تحمل بین مارک های عمومی وجود دارد.

فوم

فوم را می توان با استروئید موضعی موجود در پوست سر مشاهده کرد.

همچنین بیشتر بخوانید: آبرسانی صورت

ژل

ژل ها ضخیم تر از مایعات هستند. ژل ها اغلب یک امولسیون نیمه جامد هستند و گاهی اوقات از الکل به عنوان حلال برای ماده فعال استفاده می کنند. برخی از ژل ها در دمای بدن مایع می شوند. ژل معمولا به صورت سلولز با الکل یا استون بریده می شود. ژل ها معمولا خود خشک می شوند، ترکیبات متفاوتی بین مارک ها دارند و خطر قابل توجهی را برای ایجاد حساسیت بیش از حد به دلیل عطرها و مواد نگهدارنده به همراه دارند. ژل برای نواحی مودار و چین های بدن مفید است. در استفاده از ژل باید از شکاف در پوست جلوگیری شود، زیرا اثر سوزش پایه الکل است. ژل به دلیل ظرافت زیبایی از استقبال بالایی برخوردار است.

داروهای موضعی

لوسیون

لوسیون ها شبیه محلول هستند اما ضخیم تر هستند و از نظر طبیعت نرم کننده تر از محلول هستند. آنها معمولا روغن مخلوط با آب هستند و اغلب الکل کمتری نسبت به محلول دارند. اگر لوسیون حاوی مقدار زیادی الکل باشد، ممکن است خشک شود.

پماد

پماد یک آماده سازی یکدست، چسبناک و نیمه جامد است که معمولا یک روغن چرب و غلیظ (روغن 80٪ – آب 20٪) با ویسکوزیته بالا است. دربهترین کلینیک زیبایی در کرج، از پماد برای استفاده خارجی روی پوست یا غشاهای مخاطی استفاده می شود. پمادها دارای یک عدد آب هستند که حداکثر مقدار آبی را که می توانند در خود داشته باشند مشخص می کند. آنها به عنوان نرم کننده یا برای استفاده از مواد فعال بر روی پوست برای اهداف محافظتی، درمانی یا پیشگیرانه و در مواردی که میزان انسداد مورد نظر است استفاده می شوند.

داروهای موضعی به صورت موضعی روی انواع سطوح بدن استفاده می شوند. این شامل پوست و غشای مخاطی چشم (پماد چشم)، قفسه سینه، فرج، مقعد و بینی است. یک پماد ممکن است دارویی باشد یا نباشد.

پمادها معمولا بسیار مرطوب کننده هستند و برای پوست های خشک مفید هستند. آنها به دلیل دارا بودن ترکیبات کمی فراتر از روغن پایه یا چربی، دارای حساسیت کم و خطر تحریک پذیری کمی به عنوان داروهای موضعی شناخته می‌شوند. بین مارک های دارویی معمولا تنوع کمی وجود دارد. آنها اغلب به دلیل چربی پوست مورد پسند بیماران قرار نمی گیرند.

انتخاب یک پایه به علائم بالینی پماد بستگی دارد. انواع مختلف پایه های پماد عبارتند از:

پایه های جذب، مانند موم و چربی پشم.

پایه های امولسیون کننده، به عنوان مثال ستریمید و موم امولسیون کننده.

پایه های هیدروکربن، به عنوان مثال سرسین، موم میکرو کریستالی، پارافین سخت و پارافین نرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

5 × 1 =

فهرست