درمان افتادگی پلک

پلک های شما، که از دو تا از نازک ترین پوست بدن شما تشکیل شده است، اهداف بسیار مهمی را دنبال می کند:

آنها از چشمان شما در برابر خشکی، اجسام خارجی و فشار اضافی محافظت می کنند.

در هنگام خواب، پلک های شما به طور مساوی اشک را در اطراف چشم های شما پخش می کند تا هیدراته نگه داشته شود، با مسدود کردن نور به جوان شدن آنها کمک کرده و گرد و غبار و زباله ها را از خود دور نگه دارد.

اما گاهی اوقات پلک ها می توانند شل و افتاده شوند. در موارد شدیدتر، این می تواند منجر به مشکلات بینایی، نگرانی های زیبایی و یا سایر شرایط بهداشتی شود.

پلک فوقانی شما به ماهیچه ای متصل است که به شما کمک می کند آن را در جای خود نگه دارید و آن را بالا و پایین ببرید تا چشم شما را بپوشاند یا باز کند. عضله کوچکتر و پشتیبانی کننده به این روند کمک می کند.

علاوه بر این ماهیچه ای زیر پوست ابرو، پلک های شما را از بالا بالا می برد. ضعف یا آسیب در هر یک از این سه عضله یا تاندون آنها می تواند باعث افتادگی پلک شما شود.

افتادن در هر نقطه از بدن به عنوان پتوز شناخته می شود که از کلمه یونانی «افتادن» گرفته شده است. در پلک شما ، بلفاروپتوز از کلمه یونانی «پلک» نامیده می شود.

تمرینات پلک

اگر متوجه شده اید که چشمان شما سست تر و خسته تر هستند، یا پلک های شما سنگین به نظر می رسند، تمرینات افتادگی پلک می تواند کمک کننده باشد.

تمرینات چشمی یوگا تراتاکا

تمرین چشم یوگا تراتاکا در بهترین مرکز زیبایی در کرج برای سلامت کلی چشم و بهبود بینایی طراحی شده است. از آنجا که حرکت چشم با حرکت پلک ارتباط دارد، این تمرین می تواند مفید باشد.

برای تمرین این روش، چشم یا چشم های خود را با افتادگی پلک روی یک شیء خاص ثابت کنید و تا جایی که می توانید چشم خود را از آن دور نکنید. شما احساس می کنید ماهیچه های چشم شما نیز مانند شما کار می کنند.

تمرین وصله چشم

اگر فقط یکی از پلک های شما افتاده باشد ، ممکن است تمایل داشته باشید از چشم دیگر برای کارهای دشوارتر استفاده کنید، درست مانند اینکه از دست یا پای خوب خود به جای چشم آسیب دیده استفاده کنید.

برای اطمینان از این که پلک ضعیف تا حد ممکن ورزش طبیعی می کند، ممکن است بخواهید چشم خوب خود را با یک تکه بپوشانید. این بدان معناست که شما برخی از تمرینات پلک را در طول روز انجام می دهید بدون اینکه حتی متوجه آن باشید.

افتادگی پلک

چرا پلک ها افتاده اند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است پلک ها افتاده شوند. در بیشتر موارد، افتادگی پلک یا در دوران کودکی ظاهر می شود و به یک بیماری ژنتیکی مربوط می شود، یا به تدریج با کشیده شدن ماهیچه ها اتفاق می افتد.

این که تمرینات افتادگی پلک پلک شما را بهبود می بخشد یا خیر، بستگی به این دارد که علت کدام یک از این شرایط است:

سن که باعث ضعیف شدن ماهیچه ها، تاندون ها و پوست می شود، حجم خود را از دست می دهد و به تدریج سست می شود

قرار دادن نادرست تزریق بوتاکس که تا حدی عضلات ابرو یا پلک را فلج می کند

قطره چشم گلوکوم باعث از بین رفتن چربی در ناحیه چشم می شود

میاستنی گراویس ، بیماری است که با خستگی و عدم کنترل عضلات مشخص می شود

فلج عصب سوم، وضعیتی که در آن عصبی که در حرکت چشم شما دخیل است آسیب می بیند

بیماری عصبی یا فلج

آسیب چشم

دیابت

سکته

همچنین بخوانید : مزوتراپی مو چیست

درمان های پزشکی برای افتادگی پلک

اگر افتادگی پلک ها در بینایی یا عملکرد شما اختلال ایجاد می کند و تمرینات افتادگی پلک مشکل را حل نکرده است، می توانید در مورد درمان های پزشکی با دکتر جهانشهر در بهترین مرکز زیبایی در کرج صحبت کنید.

قطره چشم

برای موارد موقت افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس، برخی از منابع پیشنهاد می کنند که قطره های چشمی لوپیدین ممکن است به بهبود سریعتر کمک کنند زیرا باعث انقباض سریع پلک ها می شوند و از تمرینات پلک افتاده تقلید می کنند.

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی پلک بالا یک روش جراحی پلاستیک بسیار محبوب است که در بهترین مرکز زیبایی در کرج مورد استفاده قرار می گیرد. بلفاروپلاستی پلک ها را سفت و بالا می برد. این اغلب یک عمل زیبایی است و تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد مگر اینکه شرایط پزشکی باعث ایجاد پتوز شده باشد.

عصای پتوز

برای موارد شدید پتوز که در آن بینایی توسط پلک ها مسدود می شود، یک روش نسبتا غیرتهاجمی و غیرجراحی که می تواند کمک کننده باشد، عصای پتوز نامیده می شود که یک وسیله فیزیکی است که در بلفاروپلاستی پلک ها را بالا می برد.

جراحی عملکردی

در موارد پزشکی پتوز، برداشتن عضله اغلب برای موارد خفیف استفاده می شود. در موارد متوسط ​ کوتاه شدن عضله پلک اصلی ممکن است انجام شود. برای موارد شدیدتر ممکن است لیفت ابرو توصیه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

سه × سه =

فهرست