لیزر فرکشنال چیست؟ درمان با لیزر فرکشنال چگونه است؟

درمان بیمار با لیزرهای فرکشنال فاصله بین تکنیک های لیزر برش دهنده و غیر ساینده که برای درمان پوست های آسیب دیده و پیری استفاده می شود را پر کر می کند. در حالی که درمان های لیزری ابلیتیو عمدتا روی اپیدرم (سلولهای سطحی پوست) و درمانهای غیر ساینده فقط روی کلاژن پوستی (لایه میانی پوست) کار می کند، لیزر فرکشنال در هر دو لایه اپیدرمال و پوستی پوست کار می کند.

درمان لیزری فرکشنال چیست؟

خطوط و چین و چروک صورت (ریتیدها)

آسیب ناشی از آفتاب

رنگدانه های پوستی مرتبط با افزایش سن

جراحی و اسکار آکنه.

اگرچه درمان لیزری فرکشنال در درمان اختلالات رنگدانه مانند ملاسما توصیه شده است اما خود درمان می تواند منجر به رنگدانه های پس التهابی شود.

درمان با لیزر فرکشنال می تواند در هر قسمتی از بدن مورد استفاده قرار گیرد اما در مقایسه با روش های سنتی برطرف کننده، به ویژه در گردن، سینه و دست ها مفید است.

درمان با لیزر فرکشنال نیز ممکن است برای پوکیلودرما سیوات و علائم کشش مفید باشد. لیزر فرکشنال می تواند در همه انواع پوست و بیماران استفاده شود.

لیزر فرکشنال

روش درمان با لیزر فرکشنال چگونه است؟

برای درک نحوه عملکرد لیزر فرکشنال، درک اساسی از ساختار پوست مورد نیاز است. به طور خلاصه، پوست شامل 3 لایه، اپیدرم (بالاترین لایه)، درم (لایه میانی) و زیر جلدی (لایه چربی پایین) است. اپیدرم شامل سلول های تولید کننده رنگدانه به نام ملانوسیت است که مسئول رنگ آمیزی پوست هستند. درم از الیاف کلاژن و الاستین تشکیل شده است که به پوست استحکام، کشش و انعطاف پذیری می دهد.

با افزایش یافتن سن، ظاهر و ویژگی های پوست تغییر می کند. اپیدرم نازک می شود، بنابراین لکه ها بیشتر نمایان می شوند و کلاژن در درم به تدریج از بین می رود که برای تشکیل خطوط صورت و افتادگی پوست کمک می کند.

در بهترین مرکز لیزر در کرج، لیزر فرکشنال با هدف قرار دادن اپیدرم و درم کار می کند. این کار را با ارسال اشعه لیزر که به هزاران ستون کوچک اما عمیق درمان تقسیم شده است به پوست انجام می دهد. به این مناطق مناطق درمانی میکروترمال (MTZ) می گویند. با استفاده از MTZ ها، لیزر به شدت در داخل ناحیه هدف قرار داده و درمان می کند در حالی که بافت سالم اطراف سالم و دست نخورده باقی می ماند و به بهبود زخم کمک می کند. این درمان کسری منجر به یک روند بهبود سریعتر از زمانی می شود که تمام بافتهای منطقه تحت لیزر قرار بگیرند.

نکات مورد اهمیت در روش درمان با لیزر فرکشنال

ارزیابی، آماده سازی قبل از درمان

مناطق مشکل دار را مشخص کنید و الگوی درمانی را برای هدف قرار دادن مناطق برای اصلاح تنظیم کنید.

قبل از درمان عکس بگیرید.

پیش درمان با کرم سفید کننده (به عنوان مثال، هیدروکینون) یا لایه برداری شیمیایی ممکن است برای بیمارانی با پوست تیره تر یا مشکلات رنگدانه ضروری باشد.

پیشگیری از داروی آسیکلوویر یا والاسیکلوویر را در برابر عفونت های هرپس سیمپلکس (زخم های سرد) در نظر بگیرید

بیمار باید تمام جواهرات و لوازم آرایش را پاک کند. قبل از درمان صورت را با آب و صابون بشویید.

کرم بی حسی به ناحیه درمان اعمال می شود. حدود 45-60 دقیقه طول می کشد تا اثر بیهوشی کامل شود.

کرم بیهوشی برداشته می شود و سپس یک ژل کشویی روی ناحیه درمان اعمال می شود که به لیزر کمک می کند تا الگوی نقطه ای MTZ را یکنواخت کند.

همچنین بیشتر بخوانید:تزریق بوتاکس

کاربرد فراکتو لیزر نال

ژل سرسره به عنوان روان کننده تماس برای دستگیره روباتیک که روی سطح پوست می لغزد عمل می کند.

مدت زمان درمان بستگی به مناطق تحت درمان دارد، اما یک صورت کامل حدود 30 دقیقه طول می کشد.

درد ناشی از این عمل بستگی به انرژی ارائه شده به محل درمان دارد. ضروری است که در بهترین مرکز لیزر در کرج، از کرم بیهوشی قوی ارائه شده با لیزر فراکسل استفاده شود.

یک دستگاه خنک کننده به نام ماشین Zimmer، برای کاهش ناراحتی در طول عمل استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

شش + 13 =

فهرست