سالادهایی که با سبزیجات و گوشت و مرغ تهیه می‌شوند خیلی متنوع و با ذائقه‌های متفاوت سازگازند. سالاد‌های میوه هم با توجه به فصل و نوع میوه هایی که در آن استفاده می‌کنیم و حتی سس‌های مختلف‌شان خیلی متنوع و البته خوشمزه و سالم هستند. در این مطلب طرز تهیه‌ی 12 سالاد پرطرفدار و مطبوع را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم که هم سالم و خوش‌طعم هستند و هم می‌توانید با صرف وقت کمی در مهمانی‌های خود میزتان را با آن‌ها رنگی‌تر کنید.

 

 

سالاد سیب‌زمینی

سیب‌زمینی پخته شده و ریز شده، تخم مرغ آب‌پز حلقه‌حلقه، تربچه‌ی تازه، پیاز سفید نگینی و یک عدد خیار بزرگ را در ظرف گودی ریخته و به عنوان سس سالاد ماست (ترجیحا یونانی)، سس مایونز، خردل، یک حبه سیر له شده، کمی نمک و فلفل سیاه را به ظرف اضافه کنید. پس از ترکیب مواد با یکدیگر، سالاد را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود و سپس آن را سرو نمایید.

 

سالاد-لوبیا-چشم_بلبلی

 

سالاد لوبیا چشم بلبلی

آب لیمو را با سیر خرد شده، زیره‌ی سبز، نمک، شوید و یک قاشق بزرگ روغن زیتون مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به لوبیا چشم‌بلبلی، فلفل هالاپینو و گوجه‌فرنگی، پیاز قرمز و آووکادوی خردشده اضافه کنید و هم بزنید.

 

سالاد-تن-و-کاری

 

سالاد تن ماهی و ادویه کاری

۱ قاشق غذاخوری پودر کاری را در روغن نباتی تفت بدهید؛ کمی صبر کنید تا سرد شود. سپس آن را با مایونز، آب لیمو، نمک و فلفل مخلوط کنید. در نهایت ترکیب حاصل را با کنسرو ماهی تن، تکه‌های پیاز قرمز، گشنیز و کشمش طلایی ترکیب کنید.

 

سالاد-سه-لوبیا

 

سالاد سه لوبیا

۱/۳ فنجان سرکه سیب، شکر و روغن نباتی (۱/۴ فنجان از هر کدام) و نمک را بجوشانید. ترکیب حاصل را روی لوبیا سبز، ‌لوبیا سفید و لوبیا قرمز و برش‌های پیاز قرمز بریزید؛ اجازه بدهید ۱ ساعت بماند تا مزه‌دار شود. سالاد را با نمک و فلفل مخلوط کنید؛ در نهایت روی آن جعفری بریزید.

 

 

سالاد پنیر و اسفناج

برای تهیه این نوع از انواع سالاد ۱ قسمت سرکه‌ی قرمز، را با ۳ قسمت روغن گردو، شالت، نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس آن را به ترکیب اسفناج، پنیر بز و گردو اضافه کنید.

 

 

سالاد خیار یونانی

برش‌های پیاز قرمز، خیار خرد شده، زیتون کالاماتا، کرفس و شوید را با هم مخلوط کنید. سپس روغن زیتون و آب لیمو روی سالاد بریزید؛ در نهایت مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

 

 

سالاد سبزی شاهی و میوه

تکه‌های هلو و مکعب‌های هندوانه را با شاهی آبی مخلوط کنید. سپس روغن زیتون و آب لیمو را به آن اضافه کنید؛ در نهایت کمی نمک و فلفل روی سالاد بپاشید.

 

 

پاستا کاپرزه

فوسیلی پخته شده سرد، موتزارلای رنده شده، گوجه‌فرنگی خردشده، ریحان، آجیل کاج بوداده و سیر خردشده را با هم مخلوط کنید؛ سپس ترکیب را با نمک و فلفل هم بزنید.

 

سالاد-میسو-توفو

 

سالاد میسو توفو

یک و نیم سانت زنجبیل تازه را در مخلوط کن خرد کنید؛ سپس آن را همراه با ۳ قاشق غذا خوری میسو، ۲ قاشق غذا خوری آب، ۱ قاشق غذا خوری سرکه‌ی برنج، مقداری سس سویا و خمیر چیلی پوره کنید. پوره را با ۱/۲ فنجان روغن بادام زمینی میکس کنید. ترکیب حاصل را روی اسفناج‌های كوچك و توفو بریزید.

 

سالاد-ترد-خامه_ای

 

سالاد ترد خامه‌ای

مایونز را با سرکه سیب و دانه‌های زیره مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را به کلم خرد شده، پیازچه و برش‌های سیب سبز، ژامبون پخته و خرد شده، نمک و فلفل اضافه کنید.

 

 

سالاد برنج یونانی

روغن زیتون، آب لیمو، نمک و فلفل فرنگی را مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را با خیار و گوجه‌فرنگی خرد شده، پیازچه، جعفری، شوید، نعناع و پوست لیمو مخلوط کنید برنج پخته و کمی سس تند به ترکیب اضافه کنید. در نهایت روی سالاد را پنیر فتا بریزید.

 

سالاد سیب زمینی آمریکایی

 

سالاد سیب‌زمینی آمریکایی

مایونز را با جعفری و خردل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به سیب‌زمینی آب‌پز و کرفس و پیاز قرمز برش خورده اضافه کنید. تخم‌مرغ پخته و ریز خرد شده را آرام به سالاد اضافه کنید. در نهایت نمک و فلفل بزنید.

منبع: ifoodreal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پنج × 2 =

فهرست