كربوكسي تراپي در  کلینیک جهانشهر كرج

كربوكسي تراپي در كرج

كربوكسي تراپي در كرج: کربوکسی تراپی به عنوان یکی از پرکاربردترین روش های درمانی و زیبایی در میان بیماران و پزشکان، از محبوبیت بالایی برخوردار است. مکانیسم عمل دستگاه کربوکسی تراپی این است که دستگاه با کمک تزریق گاز دی اکسید کربن به زیر بافت ها عمل می کند. مکانیسم این دستگاه به گونه ای است که در هر بخشی که سطح دی اکسید کربن بیشتر باشد، خون رسانی آن ناحیه نیز برای سریع تر رساندن دی اکسید کربن به ریه و خروج آن از گردش خون، به مراتب افزایش پیدا می کند. در چنین شرایطی با افزایش خون رسانی، ساخت عروق جدید نیز بیشتر شده و در نتیجه کلاژن سازی، اثرات ضد التهابی و جوانسازی بافتی افزایش پیدا می کنند.

درمان کربوکسی تراپی نسبتاً سریع است و معمولاً 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.پزشک از طریق یک مخزن شامل کربن دی اکسید، لوله استریل شده و سوزن بسیار نازک، گاز را وارد زیر پوست میکند. در طی درمان احساس کمی سوزش و درد طبیعی است که با استفاده از کرم بی حسی رفع میشود. هنگام انجام تزریق، کمی فشار احساس میکنید که به دلیل گسترش گاز زیر پوست است. بعد از درمان، کمی کبودی در ناحیه تحت درمان ایجاد میشود. این احتمال وجود دارد که تا 24 ساعت بعد از درمان، کمی سوزش و درد را تجربه کنید، پس جای نگرانی نیست.

کاربردهای کربوکسی تراپی در کلینیک

از میان کاربردهای کربوکسی تراپی می توان به مواردی همچون رفع چین و چروک ناحیه پوستی، رفع استریای شکم، رفع تیرگی ناحیه ژنیتال و کشاله ران و زیر بغل، از بین بردن سلولیت و چربی های اضافه، رفع چروکها و تیرگی زیر چشم و… اشاره کرد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تعداد جلسات لازم برای انجام کربوکسی تراپی در هر کدام از این موارد، متفاوت خواهد بود و نمی توان برای درمان تمام موارد طول درمان یکسانی در نظر گرفت.

رفع چین و چروک در صورت،چشم،پشت دستها با کربوکسی تراپی

از آنجایی که در کربوکسی تراپی، جریان خون افزایش پیدا کرده و قابلیت ارتجاعی پوست نیز بیشتر می شود، می توان انتظار داشت که از این روش نتیجه بسیار خوبی در درمان و رفع چین و چروک ها حاصل شود. به همین دلیل نیز بسیاری از افراد برای درمان چروک های پیشانی، زیر چشم و… به سراغ کربوکسی تراپی می روند. ناگفته نماند که از این روش می توان برای درمان سیاهی های زیر چشم نیز استفاده کرد.

روشن کردن واژن با کربوکسی تراپی در کلینیک

یکی از کاربردهای مهم کربوکسی تراپی به رفع تیرگی پوست ناحیه تناسلی بانوان مربوط می شود. در این روش که در ۸-۶ جلسه انجام می شود، پوست ناحیه تناسلی و واژن به مراتب روشن تر از قبل می شود. اگر همزمان با کربوکسی تراپی از پمادهای موضعی و هم چنین لیزر نیز استفاده شود، تاثیر به مراتب بیشتری را شاهد خواهیم بود. این روش عوارض خاصی ندارد و معمولا تنها مشکل آن وجود سوزش های جزئی در زمان تزریق است.

رفع ترکهای پوست شکم با کربوکسی تراپی

یکی دیگر از کاربردهای کربوکسی تراپی کمک به رفع ترک های پوستی شکم است. اگر ترک های پوستی تازه هستند و هنوز رنگ قرمز خود را حفظ کرده اند احتمالا استفاده از کربوکسی تراپی، نتیجه بخش تر و البته سریع تر خواهد بود. معمولا توصیه می شود که برای درمان و رفع استریای شکم به صورت هفتگی و طی ۱۲-۸ جلسه کربوکسی تراپی مراجعه شود تا در نهایت شاهد از بین رفتن ترک های شکم باشیم.

در رابطه با کاهش چربی با کربوکسی تراپی نیز می توان به تشابه آن با فرآیند کاهش سلولیت اشاره کرد. در این فرآیند، برخورد این گازها با سلول های چربی موجب تحریک واکنش متابولیکی مکانسیم سوخت چربی و در نتیجه کاهش چربی خواهد شد.

مزایا و معایب کربوکسی تراپی در کلینیک

امروزه کربوکسی تراپی به عنوان یکی از کاربردی ترین و نتیجه بخش ترین روش های درمانی در زمینه های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله مزایای کربوکسی تراپی می توان به بدون درد و عوارض بودن آن، هزینه نسبتا کم، بهبود بافت پوست، اثربخشی لحظه ای و… اشاره کرد.
همانطور که گفته شد کربوکسی تراپی نسبتا بدون درد است، اما ممکن است که در برخی از شرایط، افراد، همزمان با آزاد شدن گاز در بافت ها، کمی احساس فشار و یا سوزش تنها حین انجام کربوکسی تراپی داشته باشند.

که بعد از اتمام کار این سوزش سریعا برطرف می شود و نیاز به مصرف هیچ مسکنی نیست. به همین دلیل هم پزشکان متخصص توصیه می کنند که در صورت نیاز قبل از شروع هر جلسه بی حسی های موضعی استفاده شود.

مراقبت های قبل و بعد از درمان کربوکسی تراپی در کلینیک جهانشهر

حداقل 24 ساعت قبل از شروع درمان ، نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید؛زیرا الکل ممکن است خون را رقیق کند و خطر کبودی را افزایش دهد.
در صورت امکان به مدت 2 هفته قبل از درمان از مصرف داروهای ضد التهاب و رقیق کننده خون خودداری کنید. داروها و مکمل هایی مانند آسپرین، ویتامینE ، جینسینگ، مکمل های امگا 3، ایبوپروفن، Motrin ، Advil ، Aleveو سایرNSAIDS ها خطر کبودی بعد از انجام درمان را افزایش میدهند.
زنان باردار و شیرده گزینه مناسبی برای انجام این عمل نیستند.
از حرکت یا ماساژ منطقه تحت درمان خودداری کنید. مگر اینکه پزشک انجام این عمل را توصیه کرده باشد.
به مدت 24 ساعت از انجام ورزش شدید خودداری کنید.
به مدت 72 ساعت از آفتاب گرفتن و حضور در گرمای زیاد خودداری کنید.
اگر تورم دارید بهتر است هر چند ساعت 15 دقیقه یک کمپرس خنک روی منطقه تحت درمان قرار دهید.
اگر تورم دارید به صورت رو به بالا و کمی با ارتفاع بخوابید.

ماندگاری کربوکسی تراپی در کلینیک جهانشهر کرج

نتایج این متد درمانی، موقتی است. به همین دلیل لازم است که برای کسب نتیجه مطلوب از این درمان، در جلسات درمانی به صورت هفتگی یا ماهیانه بر اساس تشخیص پزشک، شرکت کنید. بر اساس بررسی های انجام شده، معمولا به شرکت در 10 جلسه درمان برای مشاهده اثربخشی کامل نیاز است.

کربوکسی تراپی در کلینیک جهانشهر کرج

برای کسب اطلاعات کامل در خصوص هزینه این متد درمانی، میتوانید در یک جلسه مشاوره با متخصصین ما شرکت کنید. هزینه این کربوکسی تراچی، بسته به ناحیه تحت درمان، هدف از انجام درمان، کلینیک انتخاب شده و تعداد جلسات مورد نیاز متفاوت است. بنابراین بهتر است برای اطلاع از هزینه ها، بر اساس شرایطی که در آن قرار دارید، حتما با ما متخصصین ما از طریق صفحه مشاوره آنلاین در ارتباط باشید.
برای اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت تماس باما مراجعه کنید.

مشاوره و نوبت دهی آنلاین

جهت دریافت مشاوره و رزرو نوبت بصورت آنلاین با ما در ارتباط باشید

مطالب آموزشی مرتبط با لیزر موهای زائد، پوست و زیبایی در کلینیک جهانشهر کرج

ما سعی کرده ایم با اتکا بر دانش و تجربه چندین ساله خود مطالب مفید و علمی مرتبط با پوست، مو و زیبایی را برای شما به اشتراک بگذایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

هفت − دو =

فهرست