لیزر تتو کرج : برداشتن تتو یکی از کارهای دشوار است  به این دلیل که تراکم رنگدانه های تاتو در عمق بیشتری از پوست قرار میگیرد. پاک کردن تتو کرج با لیزر کردن بهترین روش برای از بین بردن تاتو نیز می باشد که با تخریب کردن رنگدانه ها با استفاده از اشعه نوری پرقدرت تتو را از بین می برد. پرتو های نوری ليزر نوري تك رنگ توسط رنگدانه خاصی از تاتو را جذب میکند. همچنین با لیزر کردن هم آسیب کمتری به پوست خود می رسانید و هم روشی ایمن را انتخاب کرده اید.  با این تفاوت که با این روش هیچ گونه جای زخم و سوختگی دیده نمیشود.

لیزر کیوسوییچ کرج يكي از بهترين دستگاه هاي ليزر تتو است که از این لیزر می توان برای از بین بردن هر نوع تاتو یا کک و مک استفاده می شود. تتو با جوهري نامحلول تركيب مي شود كه با تزريق آن به پوست شما این محلول به لايه مياني پوست مي رود و دلیل دائمی بودن تتو نيز اين است ك بدن شما مي تواند رنگدانه ها را جذب كند. بنابراين نور ليزر با قدرتي كه دارد جوهر تاتو را هدف قرار میدهد و آن را به تكه هاي كوچك تري تقسيم مي كند كه با هر جلسه ليزري ك انجام ميدهيد ان تيكه ها كم رنگتر خواهند شد و در اخر تاتو كاملا از بين خواهد رفت.

تعداد جلسات لیزر تتو کرج

از آنجایی که لیزر تتو از فرایندهای سخت است می توان گفت که تعداد جلسات آن بین 6 تا 20٢٠ جلسه درماني به همراه دارد كه بطور كلي ميتوان گفت در هر فصل از سال شما حداقل بين ٨ تا ١٠ هفته به درمان نياز داريد كه البته اين موضوع و تاريخ سوال قطعي و دقيقي نخواهد بود زيرا اين مسئله به عوامل مختلفي بستگي دارد. مانند :

  • رنگ
  • اندازه
  • مدت زمانی که روی بدن بوده است
  • واکنش های پوستی بیمار نسبت به لیزر

مطالب مرتبط با این پست : لیزر موهای زائد کرج

فاصله بین جلسات لیزر تتو کرج

معمولات فاصله بین هر جلسه چیزی بین 1.5 الی 2 ماه طول می کشد ، زیرا باید به پوست خود فرصت ترمیم داد . تتو های کهنه معمولا ساده تر و راحت تر پاکسازی می شوند. همچنین در طرح های کوچک پرتوهای کمتری استفاده میشود و طرح های بزرگ پرتو های بیشتری را استفاده میکنند.

تاثیر رنگ پوست در لیزر تاتو کرج

پوست های رنگ تیره جلسات بیشتری برای پاک کردن تتو نیاز دارد ، زیرا پرتو نوری بیشتری به خود جذب می کند اما پوست های روشن پرتوی نوری را راحت تر از خود عبور می دهند. پس با این حساب پوست های سفید در اولویت این کار را قرار دارند و هیچ محدودیتی برای ان ندارند.

آشنایی با انواع دستگاه پاک کردن تتو کرج

سه نوع دستگاه مخصوص پاک کردن تتو کرج وجود دارد که از سه تکنیک جداگانه استفاده میشود :

كيو سوئيچينگ روبي

كيو سوئيچينگ الكساندرايت

كيو سوئيچينگ ان دي ياگ

پاک کردن تتو کرج

مراقبت هاي پس از درمان لیزر تتو کرج

پس از هر جلسه مي توانيد از كيسه يخ براي بهتر شدن محل مورد نظر خود استفاده كنيد. همچنين مي توانيد از پماد و يا كرم آنتي بيوتيك هم استفاده كنيد و محل درمان شده را با باند ببنديد.  اگر دست يا هر جايي كه ليزر انجام داده ايد طبله كرد و يا پوست پوست شد بدانيد كه يك اتفاق عادي است و آنها را دستكاري نكنيد زيرا ممكن است زخم شود .

ورزش و فعاليت را در دوره درمان كنار بگذاريد. محل لیزر شده را با كرم ضدآفتاب بپوشانيد.

از خوردن هر نوع نوشيدني ك حاوي الكل است خودداري كنيد زيرا الكل روند بي رنگ سازي را كند ميكند.

میزان درد پاک کردن تتو کرج چقدر است

آستانه درد هر فرد با ديگري متفاوت است اما دردي كه شما هنگام درمان تحمل مي كنيد انقدر هم خفيف نيست يعني ساده ترين افراد هم میتوانند به اصطلاح اين درد را تحمل كنند.

تشبيه كردن درد ليزر ب چيزي كار آساني نيست اما مانند برخورد كش با بدن شما مي باشد.

هر پزشك و يا متخصص براي تراكم درد شما قطعا پيشنهاد و راهي دارد .

شما حتي مي توانيد با هماهنگي پزشك خود از كرم هاي بي حس كننده استفاده كنيد.

درد  پاك كردن تاتو از درد تتو كردن بيشتر نيست!

لیزر تتو کرج

رنگ هایی که به سختی با لیزر تتو پاک میشوند

رنگ های قهوه ای مشکی معمولا راحت تر از بقیه رنگ ها پاک میشود و جواب مثبتی می توان از آن گرفتو اما رنگ هایی مثل قرمز ، نارنجی ، سبز و آبی ممکن است کمی مشکل ساز باشد و به راحتی پاک نشود. همچنین تاتو های بی رنگ هم بعد از پاک کردن ممکن است به رنگ خاکستری یا سیاه تبدیل شوند.

عوارض پاک کردن تتو کرج

پاک کردن تتو با لیزر کرج نسبت به دیگر روش ها عوارض کمتری به همراه دارد ، گاهی ممکن است محل درمان عفونت کند یا حتی زخم شود.

  •  ممکن است جای آن از بین نرود
  •  امکان اینکه تاتو شما به طور کامل پاک نشود و جای آن به طور روشن تر بماند نیز وجود دارد.
  •  اين احتمال وجود دارد كه اثر جانبي مانتد هيپوپيگمانتاسيون و يا هیپرپیگمانتاسیون رخ دهد و گاهي نيز ممكن است باعث ايجاد حساسيت پوستي شويد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

سه + 20 =

فهرست