نکات مراقبت از ناخن- آیا ناخن عامل بیماری است؟ نکات مراقبت از ناخن چیست؟ در این مقاله به بررسی این مسائل می پردازیم.

انواع بیماری ها در ناخن

نقاط تاریک یا خطوط

اگر یک لکه یا تیره روی هر ناخن ظاهر شد و نتیجه آسیب نیست ، باید توسط متخصص پوست بررسی شود. این می تواند ملانوم باشد ، کشنده ترین شکل سرطان پوست.

ناخن های پسوریاتیک

پسوریازیس یک بیماری مزمن پوستی است که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته می شود. تقریبا10 تا 50 درصد از مبتلایان به پسوریازیس و 80 درصد از افرادی که از آرتریت پسوریاتیک رنج می برند دچار مشکل ناخن هستند. به خصوص با ناخن انگشتان شایع ترین علائم شامل گود شدن، موج زدن و تغییر رنگ ناخن است.

با ناخن های پسوریازیس ، معمولا برای پوست زیر ناخن تغییر رنگ قهوه ای مایل به قرمز ایجاد می شود. ممکن است خونریزی های تکه تکه ایجاد شود. ناخن ممکن است از بستر ناخن جدا شود ، خرد شود و یا شکافته شود. تورم و قرمزی پوست اطراف ناخن نیز شایع است.

ناخن جویدن (اونیکوفاژی)

جویدن ناخن نه تنها ظاهر ناخن ها را خراب می کند، بلکه می تواند به پوست اطراف انگشتان آسیب برساند و باعث ورود عفونت و گسترش آن شود. جویدن ناخن نیز راهی آسان برای انتقال ارگانیسم های عفونی از انگشتان به دهان و بالعکس است. برای جلوگیری از جویدن ناخن، لاک های ناخن حاوی دناتونیوم بنزوات را می توان روی ناخن بمالید. طعم آن بسیار تلخ است و از این رو بیمار را از جویدن بیشتر ناخن باز می دارد. اگر جویدن ناخن ثابت و شدید باشد، ممکن است نشانه اضطراب باشد.

همچنین بخوانید : انواع کاشت ناخن

درمان اختلالات ناخن

در حالی که اکثر صدمات جزئی ناخن بدون درمان بهبود می یابد، اختلالات شدید ناخن نیاز به مراقبت پزشکی دارد. مشکلات زیر ناخن باید به متخصص پوست گزارش شود. ما به شما توصیه می کنیم در صورت بروز مشکلات زیر به بهترین کلینیک زیبایی در کرج که تحت نظارت دکتر جهانشهر می باشد مراجعه نمایید.

تغییر رنگ یا شکل ناخن

تورم پوست یا درد در اطراف ناخن

خط سفید یا سیاه در ناخن قابل مشاهده است

فرورفتگی یا برجستگی در ناخن

در صورت تجویز درمان، مهم است بدانید که درمان می تواند یک چالش باشد. ناخن ها به آرامی رشد می کنند ، بنابراین به آرامی به درمان پاسخ می دهند. ناخن ها به دلیل ضخامت، داروهای موضعی را به خوبی جذب نمی کنند. داروهای خوراکی اغلب ضروری است. درمان جراحی برای برداشتن تومورها و اصلاح ناهنجاری های ساختاری رایج است. در ادامه می توانید سایر نکات مراقبت از ناخن را مطالعه کنید.

مراقبت از ناخن

نکات مراقبت از ناخن

بسیاری از اختلالات ناخن ناشی از مراقبت ضعیف ناخن است، بنابراین ایجاد عادات خوب ناخن می تواند کمک کننده باشد. برای حفظ سلامت ناخن ها، دکتر جهانشهر در بهترین کلینیک زیبایی در کرج برای نکات مراقبت از ناخن نکات لازم را توصیه می کنند:

ناخن ها را تمیز و خشک نگه دارید. این به جلوگیری از جمع شدن باکتری ها و سایر ارگانیسم های عفونی در زیر ناخن کمک می کند.

ناخن ها را مستقیم برش بزنید و برای حداکثر استحکام آنها را کمی در نوک گرد کنید. حتما از قیچی یا برنده ناخن تیز استفاده کنید. چسباندن ناخن ها به نقاط آنها را ضعیف می کند.

با پوشاندن یک فایل بافتی خوب ناخن ها را به شکل و عاری از گرفتگی نگه دارید.

از جویدن ناخن ها خودداری کنید و کوتیکول را بردارید.

ناخن های پا را مرتب کوتاه کنید تا کوتاه بمانند. این امر آسیب و صدمات را به حداقل می رساند.

هنگامی که ناخن های پا ضخیم هستند و بریدن آنها دشوار است، پا را در آب نمک گرم (یک قاشق چایخوری نمک در هر پیمانه آب) به مدت پنج تا 10 دقیقه خیس کنید، سپس از کرم اوره یا اسید لاکتیک استفاده کنید. این کار باعث نرم شدن ناخن ها و کوتاه شدن آنها می شود.

از کندن ناخن های پا که داخل آن فرو رفته است، به ویژه اگر آنها قبلا آلوده و زخم شده اند خودداری کنید. برای درمان به متخصص پوست در بهترین کلینیک زیبایی در کرج مراجعه کنید.کفش های مناسب و مناسب جفت کنید.

هرگونه بی نظمی ناخن را به متخصص پوست خود اطلاع دهید. تغییرات ناخن، تورم و درد می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی باشد.

در صورت داشتن دیابت یا گردش خون ضعیف، مراقب مشکلات ناخن باشید. در اولین علامت مشکل، به متخصص پوست در بهترین کلینیک زیبایی در کرج  مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

بیست − 4 =

فهرست