هایپرهیدروز پلانتار چیست- هایپرهیدروز پلانتار چیست؟

هایپرهیدروز پلانتار یک بیماری شایع است که 1 تا 3 درصد از جمعیت را درگیر می کند. هایپرهیدروز پلانتار می تواند محدودیت های فیزیکی قابل توجهی ایجاد کند و مستعد عفونت های باکتریایی و قارچی و تاول های اصطکاکی باشد. اگر مبتلا به این بیماری هستید می توانید در بهترین مرکز زیبایی در کرج تحت درمان قرار بگیرید.

هایپرهیدروز پلانتار چیست؟

هایپرهیدروز پلانتار به طور مساوی روی هر دو پا تأثیر می گذارد. این بیماری می تواند از تعریق خفیف تا تعریق شدید متغیر باشد، اما در هنگام خواب متوقف می شود.

چه چیزی باعث هایپرهیدروز پلانتار می شود؟

عوامل زیادی می توانند در هایپرهیدروز پلانتار نقش داشته باشند از جمله تأثیرات ژنتیکی و همچنین استرس جسمی و روحی. سابقه خانوادگی در 30 درصد موارد وجود دارد.

مشکلات هایپرهیدروز کف دست

هایپرهیدروز پلانتار می تواند به تنهایی یا همراه با سایر شرایط رخ دهد. موارد شدید می تواند منجر به عفونت هایی مانند tinea pedis ، کراتولیز حفره دار و سایر عفونت های باکتریایی شود. این وضعیت به دلیل تأثیر بر کیفیت زندگی می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

هایپرهیدروز پلانتار همچنین می تواند با افزایش تعریق در سایر قسمت های بدن از جمله زیر بغل (هایپر هیدروز زیر بغل)، صورت و پوست سر (هایپرهیدروز جمجمه و صورت) همراه باشد.

هایپرهیدروز پلانتار چگونه تشخیص داده می شود؟

اکثر موارد با بیماری زمینه ای مرتبط نیستند. تشخیص معمولا بر اساس سابقه تعریق زیاد انجام می شود. هنگامی که شواهدی از عفونت قارچی یا عفونت باکتریایی وجود دارد، ممکن است نیاز به تراشیدن پوست و سواب باکتریایی باشد. بسته به نتایج ممکن است کرم یا قرص ضد قارچ یا آنتی بیوتیک توصیه شود.

هایپرهیدروز پلانتار چگونه درمان می شود؟

استفاده از کفی داخلی جاذب (کف تابستانی) می تواند به حفظ کفش شما کمک کند. جوراب نخی سفید دو لایه می تواند به جذب عرق زیاد کمک کند. تعویض مرتب جوراب می تواند به کاهش بروز عفونت ها کمک کند. استفاده از تالک و پودرها نیز می تواند به جذب عرق زیاد کمک کند. خشک کن کفش می تواند به افزایش طول عمر کفش شما کمک کند.

هایپرهیدروز پلانتار

درمان های موضعی

موارد خفیف هایپرهیدروز پلانتار می تواند به درمان های موضعی مانند هگزاهیدرات کلرید آلومینیوم (دریکلور) پاسخ دهد. Driclor همیشه باید روی پوست خشک تا حد ممکن استفاده شود تا بیشترین فایده را داشته باشد و عوارض جانبی احتمالی را به حداقل برساند. در حالت ایده آل، باید درست بعد از دوش قبل از خواب استفاده شود. ناحیه را با سشوار در حالت سرد خشک کنید و سپس Driclor را بمالید. ابتدا پا را با آب معمولی (بدون صابون) بشویید. در صورت بروز سوزش، استفاده از کرم کورتیکواستروئید در روزهای متناوب می تواند مفید باشد.

یونتوفورزیس

ممکن است برای مواردی که به درمان های موضعی پاسخ نمی دهند، یونتوفورزیس در نظر گرفته شود. درمان ها به صورت فردی انجام می شود. منطقه آسیب دیده در آب لوله کشی، آب شور یا محلول گلیکوپیرولات غوطه ور می شود. سپس یک جریان الکتریکی ملایم به مدت 10 تا 20 دقیقه از سطح پوست عبور می کند.

یونتوفورزیس گلیکوپیرولات بیشترین میزان موفقیت را دارد و تا 80 از افراد مبتلا به این درمان خوب پاسخ می دهند. زمان بین درمان ها متفاوت خواهد بود. درمان ها باید هر 2 تا 14 روز تکرار شوند.

سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس)

تزریق بوتاکس در بهترین مرکز زیبایی در کرج، می تواند عرق پای شما را به طور ایمن و موثر درمان کند. با این حال درمان تحت Medicare-PBS یارانه ای ندارد و هزینه استفاده وسیعتر آن را محدود می کند.

دربهترین کلینیک زیبایی در کرج، درمان بوتاکس معمولا زیر بلوک عصبی انجام می شود. میزان بوتاکس مورد نیاز بستگی به اندازه پا دارد. معمولاً در هر پا 130 تا 200 واحد بوتاکس مورد نیاز است. درمان معمولا به مدت 3 تا 4 ماه موثر است.

عوارض جانبی شامل ضعف موقتی عضلات است.

داروهای خوراکی

قرص های آنتی کولینرژیک (مانند اکسی بوتینین و پروپانتلین بروماید) می توانند برای هایپرهیدروز پلانتار مفید باشند. با این حال عوارض جانبی مانند تاری دید، یبوست، خشکی دهان و خواب آلودگی بیش از حد معمول است.

داروها می توانند یک گزینه کوتاه مدت برای درمان عرق کردن پا به مدت چند روز تا چند هفته باشند و به مردم این امکان را می دهد که از تعریق خود استراحت کنند.

عمل جراحي

سمپاتکتومی قفسه سینه یک روش درمانی برای هایپرهیدروز پلانتار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

19 − هشت =

فهرست