پی آر پی و مزایای آن برای پوست صورت

پی آر پی پوست و‌ مو در جهانشهر کرج،فواید

پی آر پی پوست و‌ مو در جهانشهر کرج،فواید : پی آر پی (Platelet-rich Plasma) به معنای پلاسمای غنی از پلاکت است. تزریق پی آرپی روشی ترمیمی و درمانی است که پزشک متخصص طی آن پلاسمای موجود در خون خود بیمار را به پوست سر تزریق می‌ کند. پی آر پی جهت ترمیم و بازسازی بافت آسیب‌ دیده و افزایش رشد موها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. این روش درمانی گاهی در ترکیب با روش‌ های دیگر همچون کاشت مو و دیگر عمل‌ های ترمیم پوست و مو اجرا می‌ شود. از آنجایی ‌که درمان پی آر پی شامل خونگیری است، خوردن یک وعده غذایی قبل از عمل برای جلوگیری از سبکی سر به مراجع توصیه می‌ شود. در این مقاله می خواهیم فواید پی ار پی پوست در جهانشهر کرج را بررسی کنیم.

پی آر پی پوست و‌ مو در جهانشهر کرج،فواید

پی آر پی پوست و‌ مو در جهانشهر کرج،فواید

آنچه در این مقاله می خوانید:

نحوه انجام پی آر پی پوست و مو در کرج

اگرچه اغلب موارد ریزش مو با افزایش سن و فاکتورهای ژنتیکی در ارتباط است، اما ممکن است در هر دوره‌ای از بزرگ‌سالی رخ دهد. به‌طور کلی زمانی شما دچار طاسی سر می‌ شوید که فولیکول ‌های مو کوچک شوند و زمینه را برای ریزش موها فراهم کنند. فولیکول‌ های مو کیسه‌ های کوچکی هستند که تک تک موهای سرتان را به پوست سر می‌ چسبانند. اما امروزه علم پزشکی PRP را برای درمان ریزش و طاسی سر پیشنهاد می‌ کند. ممکن است بگویید که چگونه پی آر پی در این حوزه ورود کرده، در حالی‌ که در گذشته کاربرد دیگری داشت؟ از روش درمانی پی آر پی در گذشته برای درمان آسیب ‌های عضلانی و تاندون استفاده می‌ کردند و عمدتاً در حوزه پزشکی ورزشی ردپای این تکنیک درمانی را می‌ دیدیم.

طی تحقیقاتی که انجام‌ گرفته اثبات‌ شده، پلاکت‌ های موجود در خون انسان می ‌تواند به فعال کردن فاکتور های رشد مو کمک کند. پلاکت‌ هایی که در پلاسمای خون وجود دارند خون‌ رسانی به فولیکول‌ های مو را بهبود می‌ بخشند و ضخامت ساقه‌ های مو را افزایش می‌ دهند. به همین علت امروز به بسیاری از افراد با مشکل ریزش مو شدید توصیه می ‌شود از روش پی آر پی موی سر استفاده کنند.

موارد استفاده از پی آر پی پوست و مو در کلینیک جهانشهر

پی آر پی درمان کننده بیماری های زیادی است اما تمامی افراد نمی توانند از آن استفاده کنند. بیماران دیابتی، بیمارانی که دارای سرطان خون و یا اختلالات حاد انعقاد خون می باشند و بیمارانی که از آسپرین و یا داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین یاهپارین استفاده می کنند، قادر به استفاده از روش پی آر پی نیستد. موارد استفاده روش پی آ پی در ادامه آمده است:

  1. برطرف کردن طاسی سر و ابرو.
  2. از بین بردن چین و چروک هایی که به علت افزایش سن ایجاد شده اند.
  3. ترمیم جای زخم
  4. افزایش سرعت بازسازی سلول های استخوانی و یا ضایعات غضروفی مانند آرتروز زانو و …
  5. ترمیم اثر جوش (آکنه)، آبله مرغان.
  6. رفع سیاهی و پف زیر چشم.
  7. افزایش حجم لب، گونه، سینه و باسن با ترکیبات ایجاد شده از چربی و ساختن پرکننده های طبیعی.
پی آر پی پوست در چه مواردی به کار می رود

پی آر پی پوست در چه مواردی به کار می رود

فواید پی آر پی برای درمان ریزش مو در مرکز تخصصی زیبایی

برای درمان ریزش مو یک ارزیایی دقیق از وضعیت سلامتی و پیشینه بیمار، انجام معاینات و آزمایشات لازم است که پس از آن روش درمان مشخص می گردد. یکی از درمان های موثر برای ریزش مو تزریق با پی آر پی می باشد. در واقع پی آر پی می تواند با تحریک رشد مو به درمان ریزش مو کمک کند. همانطور که قبلا ذکر شد پلاکت ها در رشد، تکثیر و بازسازی بسیاری از سلول ها نقش دارند. مطالعات مختلف نشان داده اند که این عوامل رشد می تواند بر روی سلول های بنیادی در ناحیه فولیکول مو اثر بگذارد و باعث ایجاد فولیکول های جدید و رشد مو گردد. تزریق پی آر پی در پوست سر تاثیر بسزایی در درمان ریزش مو، رشد مو و افزایش ضخامت مو دارد. درمان ریزش موی پی آر پی شامل گرفتن مقدار کمی خون از بیمار، سانتریفیوژ کردن آن به مدت 10 دقیقه برای جدا کردن پلاسمای غنی از پلاکت و از بین بردن گلبول های قرمز خون می باشد که توسط پزشک در ناحیه پوست سر تزریق می گردد.

برای استعلام هزینه و قیمت جلسات پی آر پی می توانید با شماره ۰۲۶۳۴۲۹۷۵۰۲ تماس بگیرید.

پی آر پی مو-کلینیک جهانشهر کرج

پی آر پی مو-کلینیک جهانشهر کرج

مزایای پی ار پی توسط یک پزشک متخصص و باتجربه

پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) مزایای متعددی را در درمان‌ های پزشکی ارائه می‌ دهد که آن را به گزینه ‌ای محبوب در زمینه ‌های مختلف تبدیل می‌ کند. یکی از مزایای مهم این است که PRP از خون خود بیمار استفاده می‌ کند و خطر واکنش‌ های آلرژیک یا عفونت را کاهش می ‌دهد. این امر PRP را به یک گزینه درمانی ایمن و قابل تحمل برای افرادی که به دنبال درمان‌ های ترمیمی هستند تبدیل می‌ کند.

یکی دیگر از مزایای پی آر پی مو توانایی آن در ارتقاء فرآیند های درمانی طبیعی است. پلاکت‌ ها حاوی فاکتورهای رشد هستند که نقش مهمی در ترمیم و بازسازی بافت دارند. هنگامی که پی آر پی در یک ناحیه مورد نظر، مانند مفصل آسیب دیده یا بافت آسیب دیده تزریق می‌ شود، می‌ تواند مکانیسم‌ های درمانی طبیعی بدن را تحریک کند، بهبودی را تسریع کرده و التهاب را کاهش دهد. این امر باعث می ‌شود PRP به ویژه در کاربرد های ارتوپدی ارزشمند باشد، جایی که از آن برای درمان شرایطی مانند آسیب‌ های تاندون و آرتروز استفاده می‌ شود.

مراقبت‌ های لازم بعد از پی ار پی پوست و مو

پس از دریافت پی آر پی مو، مراحل مهمی وجود دارد که باید برای مراقبت مناسب و بهینه سازی روند بهبودی دنبال کنید. در مرحله اول، اجتناب از فعالیت ‌های سنگین یا وارد کردن استرس بیش از حد به ناحیه تحت درمان برای مدت معینی که توسط ارائه‌ دهنده مراقبت‌ های بهداشتی توصیه می‌ شود، بسیار مهم است. این اقدام احتیاطی به جلوگیری از فشارهای غیرضروری بر بدن کمک کرده و به PRP اجازه می‌ دهد تا بدون تداخل در بهبودی موثر عمل کند. در برخی موارد، افراد ممکن است ناراحتی خفیف، تورم یا کبودی را در محل تزریق تجربه کنند.

استفاده متناوب از کیسه یخ در 24 تا 48 ساعت اول پس از عمل می‌ تواند به کاهش تورم و کاهش هر گونه ناراحتی کمک کند. با این حال، پیروی از راهنمایی‌ های ارائه ‌دهنده مراقبت ‌های بهداشتی خود در مورد استفاده از یخ و هر دستورالعمل مراقبتی خاص پس از درمان که ارائه می‌ دهند، ضروری است. حفظ سلامت کلی نیز پس از درمان PRP مهم است. این شامل هیدراته ماندن، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و استراحت کافی است. اگر نگرانی دارید یا عوارض جانبی غیر منتظره‌ای را تجربه می‌ کنید، بسیار مهم است که به سرعت با ارائه دهنده مراقبت‌ های بهداشتی خود در ارتباط باشید تا از راهنمایی و درمان مناسب استفاده نمایید.

برای دیدن خدمات ما در زمینه تزریق بوتاکس صورت وارد شوید.

تزریق بوتاکس کلینیک جهانشهر کرج 13

تزریق بوتاکس کلینیک جهانشهر کرج 13

 

سوالات متداول در زمینه پی آر پی پوست و مو

  • پی آر پی برای زیبایی چه کاربردی دارد؟

اثر بخشی پی آر پی همچنین در رفع مشکلات زیباشناختی نیز اثبات شده است. از تزریق پی آر پی میتوان برای بازسازی بافت های پوستی، رفع چین و چروک، درمان آکنه و … استفاده نمود. تزریق پی آر پی موجب تحریک تولید کلاژن در پوست می گردد و از آنجا که از خون خود فرد گرفته شده است احتمال بروز عوارض در این روش نسبت به تزریق مواردی مانند ژل بسیار کمتر می گردد.

  • هزینه پی آر پی درمانی چند است؟

هزینه درمان با پی آر پی به مواردی از جمله نوع مشکل، ناحیه تحت درمان، تعداد جلسات مورد نیاز، تعرفه های کلینیک و … بستگی دارد و قبل از مراجعه به پزشک نمیتوان مبلغ مشخصی برای آن در نظر گرفت.

  • چند جلسه تزریق پی آر پی لازم است؟

تعداد جلسات و فواصل آن ها بر حسب شرایط بیمار تعیین می شود و ممکن است در هر شخص با شخص دیگر فرق داشته باشد. اگر PRP به منظور کمتر شدن درد در ناحیه ای تزریق می شود، برای اینکه نتیجه ای بهتر حاصل شود باید تمامی مراحل تزریق PRP به طور کامل انجام شود. در ضمن مدت زمان لازم جهت ترمیم کامل ناحیه ی آسیب دیده حداقل یک دوره زمانی شش ماهه خواهد بود. به نظر می رسد پاسخ بیولوژیکی بیمار بهترین آیتم برای تنظیم برنامه وی است.

بهترین پی آر پی پوست و‌ مو در کلینیک جهانشهر کرج

امروزه روش پی ار پی یکی از بهترین روش‌ ها برای عمل‌ های زیبایی است که مورد استفاده قرار می‌ گیرد. کلینیک جهانشهر یکی از بهترین کلینیک‌ هایی است که از روش پی ار پی برای درمان عمل‌ های زیبایی استفاده می‌ کند. جهانشهر دارای پزشکان متخصص و دستگاه ‌های روز دنیا است تا بتواند نیاز افراد را به بهترین شکل ممکن برطرف نماید. یکی از مزایای این کلینیک مشاوره رایگان است که به بیماران این امکان را می‌ دهد تا با پزشکان این مرکز مشورت کنند تا بتوانند بهترین روش درمان را برای خود انتخاب نمایند.

بهترین مرکز لیزر کرج

بهترین مرکز لیزر کرج

مشاوره و نوبت دهی آنلاین

جهت دریافت مشاوره و رزرو نوبت بصورت آنلاین با ما در ارتباط باشید

مطالب آموزشی مرتبط با لیزر موهای زائد، پوست و زیبایی در کلینیک جهانشهر کرج

ما سعی کرده ایم با اتکا بر دانش و تجربه چندین ساله خود مطالب مفید و علمی مرتبط با پوست، مو و زیبایی را برای شما به اشتراک بگذایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

16 − هفت =

فهرست