برای این که پوست بدن شادابی و تازگی خود را حفظ کند، لازم است که سلول‌های مرده از لایه‌های رویی برداشته شوند و سلول‌های جدید و شاداب در سطح پوست باقی بمانند. اینجاست که پوست درخشان و شفاف به نظر می‌رسد و سلامت خود را به خوبی نمایان می‌کند. یکی از روش‌های لایه‌برداری پوست استفاده از اسکراب است. با استفاده از لایه‌برداری، سلول‌های مرده پوست، چربی‌های طبیعی بدن، ذرات لوازم آرایشی و گرد و غبار و ذرات آلوده در هوا که منافذ پوست شما را می‌ببندند، پاک کنید و باعث شوید که پوست روشن‌تر و شفاف‌تر به نظر برید و احساس تمیزی بیشتری داشته باشید.
در این مطلب طرز تهیه‌ی چند اسکراب راحت خانگی که محتویات‌شان در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود را برای‌تان آورده‌ایم.

 

 

 

اسکراب قهوه

کافئین موجود در قهوه به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. این اسکراب خصوصاً برای افرادی که پوست خود را برنزه کرده‌اند، پیشنهاد می‌شود. ترکیبی از قهوه و نعنا برای این اسکراب خانگی بی‌نظیر است و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد، گردش خون را افزایش می‌دهد و آب آوردن بدن در بافت‌ها را کاهش می‌دهد. نصف پیمانه دانه‌های قهوه، نصف پیمانه نمک طبیعی هیمالیا یا نمک دریا، یک چهارم پیمانه روغن نارگیل مایع و دو قطره اسانس روغنی نعناع را با هم مخلوط کنید. در حمام هنگامی که بدن مرطوب است اسکراب را بزنید و بعد از ماساژ به همه‌ی قسمت‌های بدن، طبق معمول خود حمام کنید.

 

 

اسکراب روغن زیتون و شکر و لیمو

اگر پوست چرب دارید، می‌توانید از این اسکراب استفاده کنید. روغن زیتون موجود در این مخلوط به متعادل کردن پوست کمک می‌کند. سه چهارم پیمانه روغن زیتون، سه پیمانه شکر دانه درشت، آب گرفته شده از یک عدد لیموی تازه و چند قطره از اسانس روغنی تقویت‌کننده (برای مثال اسانس رزماری و گریپ فروت برای تقویت پوست بدن مناسب هستند) را با هم مخلوط کنید.. بهتر است ابتدا روغن و شکر را با هم مخلوط کنید و سپس در دو مرحله آب‌لیمو و اسانس را به آن بیفزایید. به دلیل وجود لیمو در این ترکیب، نوعی سفیدکننده بدن شناخته می‌شود.

 

 

اسکراب جوش شیرین و چای سبز

چای سبز خواص زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به جوان‌سازی، کنترل چربی صورت و درمان جوش اشاره کرد. پس می‌توان این ترکیب را به عنوان اسکراب خانگی برای پوست چرب و اسکراب ضد جوش هم معرفی کرد. یک قاشق چای‌خوری نمک اپسوم، سه قاشق چای‌خوری جوش شیرین و یک چای کیسه‌ای از برگ‌های چای سبز (یک قاشق غذاخوری) را با هم مخلوط کنید و سپس ۴ قاشق غذاخوری از روغن هسته انگور، زیتون یا بادام شیرین را به آن بیفزایید. این اسکراب برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه هم مناسب است.

 

 

اسکراب شکر و روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضد میکروبی است و شکر قهوه‌ای هم خاصیت لایه‌بردار دارد. روغن بادام شیرین حاوی ویتامین ای است و باعث نرم و صاف شدن پوست بدن می‌شود. یک و نیم پیمانه شکر قهوه‌ای، یک پیمانه روغن نارگیل مایع، یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین و کمی گلبرگ گل رز خشک شده را با هم مخلوط کنید و درون یک ظرف شیشه‌ای تمیز نگهداری کنید. با این ترکیب می‌توانید سه بار تمام بدن را لایه‌برداری کنید.

 

 

منبع: Tree Hugger

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

18 − 1 =

فهرست